söndag 31 juli 2011

– Det är ju inte så jävla svårt att räkna ut, mina 40-talistföräldrar var sådana som lät det koka som fan under locket men man lyfte aldrig och vädrade. Jag har världens snällaste mamma, men hon har svårt att beröra känslor.

Citatet kommer från Pär Lernström i dagens Aftonbladet.

Jag är så himla intresserad av psykologi.Jag tänker att människor som kallar andra för "psykfall" och tycker att "terapi är för veklingar" skulle behöva ta ett dopp in i den egna själen.Så lätt det är att bara se andra människors tillkortakommanden och strunta i om man har några egna.Men det är ju mycket lättare att se saker i ett utifrånperspektiv.Men om man frågar någon,nästan vem som helst: "Hur tror du folk uppfattar dig" så blir många,om än inte alla,mållösa.För vi vet faktiskt inte!Vi tror att vi har koll på oss själva,vad vi utstrålar,var vi står och hur andra uppfattar oss.Och hur ofta hör man inte "Folk får ta mig som jag är".
Men att vara socialt kompetent innebär att kunna anpassa sig efter den situation man befinner sig i.Då håller inte "folk får ta mig som jag är" om du ska komma långt i den hierkistiska värld vi lever i.Jag är inte säker på hur folk uppfattar mig.Är du?

Undrar vad folk skulle tycka att jag gav för intryck om jag kravlade mig ut ur den här bilen och den dessutom visade sig vara min???;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar