lördag 30 juli 2011

Semestertider.

Jag känner någon som åker på semester och var personen ifråga än befinner sig,oavsett om det är Öland eller Medelhavet så är det alltid lika fint väder.Strålande sol,värmebölja...nej förresten,det har varit värmeREKORD!!Havet är klarblått såväl i Smögen som Franska Rivieran och maten är så god att precis ALLT smälter i munnen.Shoppingen är fantastisk och hon har gjort av med  "alldeles för mycket pengar men herregud,det är ju semester".
Å jag lyssnar och hoppas att jag säger aaaa och ooooo på rätt ställen men egentligen så bryr jag mig ju inte ett endaste dugg.Å så tänker jag att det är ju jättetråkigt om människor åker på semester och verkligen gör av med alldeles för mycket pengar så att det blir gröt till både frukost lunch och middag månader efteråt,bara för att få möjlighet att skryta och skrävla lite.För...det är ju ändå så väldigt få som bryr sig....
Själv är jag som Babben som jag precis läste om i en intervju."Tacka vet jag regniga dagar då man kan läsa en bok och se en hel DVD box utan dåligt samvete".DET är vad jag kallar semester det.:0)

Såna här slöheter...det är allt alla tiders det!;0)

1 kommentar:

  1. Så sant! Den som skryter mest vinner...Tror dom. Vem bryr sig? Ingen, Nada, Not:) Softa ner Svensson är mitt råd....

    SvaraRadera